Några idéer

Hur kan vi göra våra street shows bättre

  • Om ni har några idéer på hur man kan göra en streethow bättre skriv här eller skicka ett mail till våran facebook
  • Om ni kan hjälpa oss med något
  • Känner ni någon som har en udda talang så skriv gärna :)

Vi är öpnna för alla förslag så ni vet bara för att göra Stockholm till en mer kulturel stad och roligare att leva i för alla
vi vill gärna att ni kommer upp med en massa ideér så ska vi försöka genom föra dom så gott det går :)

För vi vill avsluta sommaren med en karneival som går igenom hela Stockholm stad med en massa talanger som vill gå med oss i ett tåg på Stockholms gator

Mvh Projekt Stockholm

Kommentarer
Postat av: Jay

Har Projekt Sthlm några planer på att synas/medverka på Ung08 som är i slutet av sommaren? Kommer karnevalen kunna sammanfalla med Ung08 på något fiffigt sätt, för att få maximalt genomslag?



Jag tror street-showerna skulle kunna bli coolare och bättre om det gick att ha bättre framförhållning till dem; istället för att de utannonseras 3 timmar innan de börjar så kanske 1-2 dagar i förväg. Givetvis är det svårt iom att man inte kan veta hur vädret blir, men man får väl kolla på väder-Tone och se vad hon förutspår. Jag har inte sett någon streetshow på ett tag nu och vet därför inte om ni fått till några MCs ännu, men det vore bra om man kunde informera folkmassan om facebookgruppen/websidan. På någon show jag såg så var den enda PR:en man gjorde att hålla upp en t-shirt som det stod Projekt Stockholm på, och någons nickname. Jag tror inte att folk förstod om man försökte promota Projektet eller om man försökte kränga t-shirtar.

Om man väljer att köra på MCs så föreslår jag även att det pratas både på svenska och engelska för att både lokalbefolkningen såväl som turister ska förstå att det händer något roligt som är tillgängligt för alla.



Jag vet inte huruvida projektet är anslutet till något ungdomsförbund eller liknande i dagsläget men det skulle kunna vara någonting värt att kolla på. Det finns mycket hjälp att få från dessa i form av hjälp med trycksaker och liknande. En sak som borde anammas från dessa är att man börjar föra mötesprotokoll. Som det är nu så verkar det finnas en liten sluten kärna som håller möten och bestämmer saker; om ni önskar få mer input från folk utifrån, eller vill att fler ska ansluta sig till er så kunde det vara bra om det redogjordes någonstans vad det är ni pratat om när ni väl haft möte. Låter måhända tråkigt och byråkratiskt, men det är rätt så praktiskt och användbart.



Peace!

2009-05-04 @ 19:17:20
Postat av: Josef

Håller med Jay.

Vi måste börja planera streetshowerna så att vi kan få med fler dansare.



Vi kanske också skulle kunna börja öva in koreografier och liknande. Det blir lite proffsigare då.



Flera filmer ut på youtube också. För att det ska bli så stort som möjligt måste vi visa oss överallt! Göra reklam. Få folk att själva PLANERA att se oss på utsatta tider, utsatta datum.

2009-05-04 @ 20:35:06
Postat av: Nicky

Jo jag kan hålla med er båda



Svar till Jay: nu framöver ska vi börja med att planera vilka dagar vi ska ha street show och sånt

och vi har börjat att träna ihop det ända problemet är att alla tränar hela tiden så jag tror till sommaren kommer det att bli mycket bättre

och det där med karneval är bara en dröm vi har och vi vill att det ska kunna gå igenom inom några år <3



svar till Josef :

Om du skulle läsa våran blogg tidigare så skulle du märka att vi har tränings tider och grejer hihih :)

plus att jag har en lista på ställen vi ska köra på kommer kasta upp den listan nu igen så får ni båda skriva datum och vilka ställen är bäst :)



Mvh Nicky sthlm

2009-05-04 @ 21:02:04
URL: http://nickydabear.blogg.se/
Postat av: felicia

håller absolut med josef!



själv tycker jag att ni borde ha flera dagar streetshow nu när det börjar bli lite varm, förra veckan var det väldigt fint väder och det va många som jag vet läste bloggen för att se om ni skulle ha det men det hade ni inte... jag förstår om ni har andra saker att tänka på men försök så gott som möjligt..ni gör ett bra jobb och är väldigt glada att ni försöker göra sånt för stockholm :)

själv tycker jag också att ni kanske borde ha flera tjejer, jag har varit med ibland när ni har streetshow och har bara sätt högst 3 tjejer ( men detta är bara vad jag tycker) flera tjejer och mer koreografier osv. skulle vara coolt om ni hade par koreografier eller något liknande.

tack för mig!

fortsätt så ;) ni är otrolig duktiga som gör sånt frivilligt..



MVH

felicia

2009-05-05 @ 10:32:45
Postat av: Josef

Hm, jag måste ha missat det där med tiderna! :(

Skriv gärna upp det på er facebookprofil också. Är mer inne där. Vi hörs! :D

2009-05-09 @ 13:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0